Monday, January 01, 2007

Iklan buku: Soal jawab remeh-temeh tentang solat


Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Solat Tapi Anda Malu Bertanya
Ustaz Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Harga Pasaran:
Semenanjung Malaysia RM 16.90
Sabah & Sarawak RM 18.90

Terbitan Telaga Biru Sdn Bhd

Ulasan: buku ni bersiri, merangkumi tajuk2 seperti Zakat, Puasa, Haji, Solat. Tapi setakat ni, saya baru baca yang siri 'Solat'. InsyaAllah kalau ada rezeki lebih nanti boleh beli siri-siri yang lain. Bagi saya, buku ini menarik, kerana gaya bahasa penulis amat bersahaja dalam menjawab soalan-soalan yang remeh-temeh mengenai solat. Lenggok bahasa yang digunakan mirip kepada perbualan harian. Sedikit sebanyak saya menjadikannya panduan kerana diri ini kadang-kala tertanya-tanya juga apabila timbul sesuatu isu dan tak ketinggalan, ramai juga kawan-kawan yang bertanya kepada saya persoalan-persoalan yang walaupun remeh, tapi sering sahaja saya akan mengambil waktu untuk mencongak jawapannya...yelah..kalau salah jawapannya, boleh membahayakan kerana ia melibatkan hukum... =)

Ternyata diri ini masih banyak yang perlu dipelajari. Semoga Allah membantu hamba-hambaNya yang mencari ilmu.

wallahualam

0 Comments:

Post a Comment

<< Home