Wednesday, June 14, 2006

PELAKON ALI SETAN DI PARIT BUNTAR



PELAKON ALI SETAN DI PARIT BUNTAR

Titi Serong ? Siapa pun tidak menyangka Azmil Mustapha pelakon terkenal suatu ketika dahulu kini boleh berada di atas pentas PAS. Hakikatnya Azmil Mustapha sudah berubah dari seorang pelakon kepada seorang pendakwah dan aktivis Islam. Penampilan beliau cukup berbeza dari dahulu, dengan berjubah putih beliau tidak lagi bercakap berkaitan lakonan sebaliknya sepanjang ucapan beliau adalah nasihat dan ingatan kepada umat Islam supaya berpegang kepada aqidah dan cara hidup Islam.

Beliau bersyukur kerana mendapat hidayah dari Allah dan berharap umat Islam juga bersyukur kerana masih berpegang kepada Islam. Ucapan beliau ada ketikanya keras terutama apabila menyentuh berkenaan cubaan pihak-pihak yang menghina Islam dan beliau cukup kesal apabila umat Islam tidak lagi sensitif terhadap perbuatan memakan riba, berzina dan minum arak. Pendengar ceramah beliau seperti tidak percaya bahawa penceramah pada malam itu adalah Azmil Mustapha pelakon Ali Setan.

*************************************************************************************

nefertari: siapa sangka bukan? jauh dari tekaan rata-rata masayarakat umum yang kadang-kala menidakkan golongan sedemikian untuk menerima hidayahNya. terbukti bahawa hidayah hanya milik Allah jua. Dia memberinya kepada sesiapa yang dikehendakiNya.

bagaimana dengan kita? adakah sekedar bergelar pejuang Islam sudah rasa cukup dengan rahmatNya?

salam manis..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home